De talenten staan centraal bij TriStar


TriStar groeit en ons team breidt zich uit. Dat betekent ook dat er veel nieuwe functies ontstaan. Tommie Mouwen is op 18 augustus 2020 gestart als TriStar’s allereerste coach talent support.

Tommie: “Als coach talent support ben ik binnen TriStar verantwoordelijk voor het Human Resource Management. Voor mijn komst waren die taken over verschillende mensen verdeeld. Ik heb als taak onder meer om de afdeling Talent Support op te zetten. Ook werk ik nauw samen met manager operations Sjoerd Kerstens en manager quality assurance & policy Ella Hermans om het beleid en procedures te stroomlijnen en HR-projecten te initiëren.”

TriStar heeft geen medewerkers, maar ‘talenten’. Tommie moet er als coach talent support voor zorgen dat die talenten, die vaak popelen om boven zichzelf uit te groeien, zich optimaal kunnen ontwikkelen. TriStar wil hen daar graag alle ruimte voor bieden.  Als coach talent support adviseert Tommie het MT over alle HR-gerelateerde zaken. Zijn takenpakket is breed: trainingen en opleidingen, coaching, werving en selectie, onboarding, outboarding en mediation. “De talenten staan centraal bij TriStar”, zegt Tommie. “We staan in de startblokken om onze eigen, unieke HR-module te ontwikkelen waarin groeimogelijkheden centraal staan. Geen loze beloftes, maar écht doen!”

Tommie heeft een achtergrond in de psychologie, met als specialisatie Arbeid & Organisatie Psychologie. Hij is afgestudeerd op leiderschap aan de Koninklijke Militaire Academie. In korte tijd heeft hij TriStar goed leren kennen. “Wat mij meteen opviel en heel erg aansprak is de enorme betrokkenheid die je hier voelt. TriStar is een heel dynamisch bedrijf waar alle collega’s, elk op hun eigen manier, samen naar hetzelfde doel toewerken. TriStar heeft echt een eigen identiteit en benadrukt die tot in de kleinste details. Natuurlijk in de producten, maar ook op sociale media, en in de inrichting van het pand en de meeting rooms.”

Een van de eerste dingen waarmee Tommie aan de slag is gegaan is het proces van onboarding. “Nieuwe collega’s moeten al voor ze begonnen zijn dat TriStar-gevoel hebben. Daarom focussen we in het eerste gesprek ook helemaal op persoonlijkheid: is er een klik met de TriStar-cultuur, de normen en waarden die hier gelden? Pas in een tweede gesprek gaan we concreet in op taken en werkzaamheden.”

Als coach talent support heeft Tommie het behoorlijk druk gehad met alle maatregelen rondom corona. “Het kost veel tijd om dit voor iedereen werkbaar te maken. Het blijft puzzelen en continu aanpassen. Ik vind het heel belangrijk om te benadrukken dat ik alle begrip heb voor de persoonlijke situatie van de collega’s. Samen moeten we het beleid zo goed mogelijk uitvoeren. Dat gebeurt gelukkig ook. Dan merk je echt dat dit een hecht team is. Heel TriStar staat als één man achter de collega’s van de productie, die het extreem druk hebben gekregen. Daar mogen we als bedrijf wel heel trots op zijn.”