2. NIEUWE WAGEN(s)


In 2021 is ons wagenpark uitgebreid met een nieuwe trekker en oplegger. Ook zijn onze andere transportmiddelen, de bakwagen en bestelbus opnieuw bestickerd zodat we heel hekenbaar zijn onderweg. Hieronder lees je het verhaal over onze nieuwe trekker-opleggercombinatie.

Voor Volvo-fan Harry van As van TriStar Industries Group is een droom waarheid geworden. Hij mocht zijn eigen Volvo-truck configureren. Het resultaat: een rijk uitgeruste Volvo FM 460 4×2-

Met de trekker-opleggercombinatie kunnen we ruim 1,5 keer zoveel vervoeren als met de bakwagen. Bovendien gaan we ook een oplegger aanschaffen voor het transport van tankcontainers, zodat we zelf grondstoffen kunnen aanvoeren die we gebruiken bij de productie. Nu hebben we alvast een truck die we straks ook voor dat werk kunnen inzetten.”

De truck is samengesteld door chauffeur Harry van As. “De chauffeur is ons visitekaartje”, zegt Van den Berg. “Hij komt veel bij de klanten en in onze visie moet hij tevreden zijn over het materiaal waar hij mee werkt. Dat brengt ook met zich mee dat hij het beste weet wat hij nodig heeft. Daarom heeft Harry de vrijheid gekregen een truck samen te stellen.”

Voor maximaal (rij)comfort onderweg is de Volvo FM van TriStar Industries Group voorzien van de ruime Globetrotter-cabine, het elektronisch geregelde stuurbekrachtigingssysteem Volvo Dynamic Steering, een Media-pakket met navigatiesysteem en de I-Shift Dual Clutch. Deze versnellingsbak met dubbele koppeling maakt het mogelijk om te schakelen zonder onderbreking in het geleverd vermogen. I-Shift Dual Clutch selecteert alvast de volgende versnelling terwijl in de huidige versnelling wordt gereden. Dat draagt bij aan een stabiel rijcomfort. “Daardoor blijft de lading heel stabiel en dat is echt een verademing onderweg.”

Daarnaast was veiligheid een belangrijk item. De Volvo FM is voorzien van het Active Safety-pakket met alle denkbare veiligheidssystemen en een dodehoekcamera aan de passagierszijde. “Daardoor heb je in feite geen dode hoek meer”, zegt Van As. “Zodra ik de richtingaanwijzer naar rechts aan zet, verschijnen de beelden van de dodehoekcamera automatisch op het scherm in de cabine. Dat geeft perfect zicht op wat er rondom de truck gebeurt. Met name bij rotondes binnen de bebouwde kom is dat een uitkomst.”