4. Kaizen


Bij TriStar ligt de focus voortdurend op het verbeteren van onze processen. Al meer dan 25 jaar zijn wij in het bezit van de ISO 9001 certificering, en wij zijn ons ervan bewust dat er altijd verbeteringen te behalen zijn.

Dit jaar zijn wij gestart met het implementeren van de Kaizen-methode. Deze methode bestaat al langer en motiveert alle medewerkers binnen de organisatie om voortdurend kleine verbeteringen door te voeren. Als iedereen, op ieder niveau van de organisatie dit doet geven kleine verbeteringen uiteindelijk een groot resultaat!

Een speciaal samengesteld Kaizen Team ondersteunt alle afdelingen in het uitvoeren van de Kaizen. Iedereen kan zijn of haar ideeën in de Kaizen ideeënbox deponeren, en het team brengt de verbeterstappen in kaart en helpt met de organisatie ervan.

Iedere maand wordt de Kaizen trofee uitgereikt aan de collega of afdeling met het beste idee. Afgelopen maand viel deze eer ten deel aan productie die door een simpele aanpassing 120 werkuren per jaar bespaart in het logistieke proces.

Wij zijn trots dat iedereen zo betrokken is bij dit proces. In de eerste 6 maanden heeft dit geresulteerd in meer dan 80 ideeën waarvan meer dan de helft positief is afgerond.