8. Klanttevredenheidsonderzoek


Hbo-stagiair Akin Önder heeft als onderdeel van zijn stage een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De enquête is door 50 klanten ingevuld. Daarnaast zijn nog 30 klanten telefonisch benaderd voor het onderzoek. De centrale vraag in het onderzoek: hoe tevreden bent u als klant over de dienstverlening van TriStar? Op het eindresultaat zijn we heel trots, want TriStar heeft gemiddeld een 8,5 gescoord!

Klanten hebben in het onderzoek niet alleen hun mening gegeven over hoe zij de dienstverlening en het productaanbod van TriStar ervaren, maar ook in hoeverre zij de kernwaarden van TriStar herkennen. De spontane associaties van klanten bij TriStar blijken uitstekend overeen te komen met wat wij naar buiten toe willen uitstralen. Ook onderschrijven klanten onze kerncompetenties: productie, productontwikkeling en betrokkenheid. Akin Önder: “In mijn optiek opereert TriStar zoals het bedrijf zich wil positioneren: betrokken, trots en zuiver. Dit valt ook terug te zien in het feit dat de klanten nauwelijks verbeterpunten hebben. Dit neemt niet weg dat er altijd ruimte is voor verbetering!”